Desatera

Celým naším školním vzdělávacím programem nás provází desatera určená pro pedagogické pracovníky, děti i jejich rodiče.

Učitelské desatero

  • Snažit se, aby se děti v našich třídách citíly jistě a pohodově.
  • Vybírat nejvhodnější a nejlaskavější slova.
  • Naplňovat děti nadšením k životu a zájmem o nové poznatky.
  • Dodržovat to, co bylo dětem slíbeno.
  • Děti respektovat a mít s nimi trpělivost.
  • Nezlobit se na ně za jejich chyby, protože z chyb se nejvíc naučí.
  • Snažit se chovat ke všem stejně a pozorně.
  • Dát dětem jasná a spravedlivá pravidla.
  • Nebát se hledat oporu a pomoc u svých kolegyň.
  • Nezapomínat na náš pracovní vývoj, vstřebávat nové informace.

Dětské desatero

  • Nerozmazlujte mě. Vím dobře, že bych nemělo dostat všechno, oč si řeknu, já vás jen zkouším.
  • Nebojte se být přísní, cítím se tak bezpečněji.
  • Nedovolte, abych si vytvořilo špatné návyky. musím spoléhat na vás, že je včas odhalíte.
  • Nedělejte ze mě menšího než jsem.
  • Nechraňte mě před všemi následky mého jednání, potřebuji se někdy naučit snášet obtíže.
  • Nedávejte ukvapené sliby. Pamatujte, že se necítím dobře, když se sliby nedodržují.
  • Nebuďte nedůslední.
  • Neříkejte, že mě nemáte rádi, když dělám věci, které se vám nelíbí.
  • Nikdy si nemyslete, že je pod vaší důstojnost se mi omluvit. Po upřímné omluvě se můj vztah k vám stává ještě vřelejší.
  • Nezapomeňte, že nemohu dobře vyrůstat bez spousty lásky a laskavého porozumění, ale to vám snad říkat nemusím, že ne?

Rodičovské desatero

  • Pro dítě je nejdůležitější vytvoření laskavé atmosféry, dítě musíme povzbuzovat a ne kritizovat.
  • Rodič a dítě musí spolupracovat.
  • Dítě se má co nejvíce nacházet v prostředí, kde se něco děje, tehdy si také více zapamatuje.
  • Dítěti je třeba klást přiměřené cíle, protože úspěch je pro dítě největším pozitivním oceněním.
  • Rodič má používat pouze pozitivní příklady.
  • Když je dítě soustředěno na určitou činnost, rodiče by jej neměli přerušovat, pokud to není nutné.
  • Úlohy, hry a cvičení je třeba s dítětem co nejvíce procvičovat.
  • Dítěti je třeba dávat užitečné úlohy, pomáhat mu hledat a rozvíjet nové zájmy.
  • Rodič by měl dávat dítěti přímou pozornost - dítě cítí, že jej rodič sleduje a poslouchá.
  • Rodič by měl být vůči dítěti otevřený, je pro dítě chápavým a tolerantním partnerem.

Naše pravidla

  • Kouzelná slovíčka, otvírají srdíčka.
  • Jsme kamarádi.
  • Vzájemně si nasloucháme.
  • Říkáme své názory.
  • Pomáháme si.
  • Udržujeme čistotu, věci vracíme na svá místa.
  • Bereme jen to, co nám patří.
  • Pečujeme o své zdraví.
  • Chráníme sebe a přírodu.
Kamarád, kamarád,
to je ten, koho mám rád.
Pomůže mi, poradí,
po tváři mě pohladí.
Všichni jsme tu kamarádi,
a proto se máme rádi.kolektiv MŠ